Antal Web Port-anläggningar i drift fortsätter öka exponentiellt, och för att kunna svara upp mot det ökade behovet behöver vi bli fler på den tekniska supporten. Har ni några tips på duktiga och serviceinriktade tekniker i branschen (eller stjärnor utanför branschen) som gärna fördjupar sig i Web Port och vill hjälpa kunder och partners göra bättre projekt, så hör gärna av er till oss eller be personen kika in på annonsen.
Kanske har ni också märkt att vår support på sistone haft lite sämre svarstid än vanligt, speciellt på telefonen. Vi har haft flera fall av Covid bland våra supportmedarbetare som påverkat en hel del. Vi uppskattar det tålamod ni visar, och påminner igen om våra officiella kontaktvägar på Kontaktinformation. Kom ihåg också att ju bättre ni kan beskriva ärendet desto lättare kommer vi ha att ge den hjälp som behövs.
Vi kommer i dagarna att släppa patchar till flera versioner av Web Port med både säkerhetsfixar och en del annat smått och gott. För er som är intresserade av detaljer kring dessa släpp kan vi tipsa om att skriva upp sig på maillistan dit vi skickar release notes för varje release och släpp vi gör. Direktlänk till att skriva upp sig finns här https://moldeo.worketc.com/forms?44.
Utvecklingsmässigt för Web Port har vi nu stort fokus på att kunna både uppgradera och ta backup på Web Port utan att behöva sitta på den lokala maskinen, vilket kommer göra det mycket enklare att administrera befintliga anläggningar, speciellt för kunder som har stora bestånd av Web Port-anläggningar.
Vi håller också på med ett projekt kring nya lösningar för Single Sign-On (SSO), både mellan produkterna i Kionas portfölj och även generella lösningar för externa system.
Här kan du skriva upp dig om du vill ha nyheter från oss via din mail. »